Projekt Spring Boot można uruchomić na kilka sposobów. Najprościej jest zaimplementować odpowiednie interfejsy i w ten sposób wystartować program albo z konsoli, albo po prostu "z palca".
Natomiast istnieje też możliwość uruchomienia projektu Spring Boot w postaci aplikacji webowej. Wtedy program rozpoczyna swoje działanie, a następnie nasłuchuje na określonym porcie
na przychodzące żądania HTTP.
Nasz projekt
spring-boot-materialy-praktyczne zawiera trzy wspomniane sposoby uruchamiania projektu Spring Boot. Każda z nich została zaprogramowana w osobnej klasie uruchomieniowej:
Każda z tych klas odpowiada za uruchomienie innego typu aplikacji i posiada dodatkowo metodę, która jest wykonywana automatycznie po starcie aplikacji.
Metoda ta jest wykonywana po wystartowaniu całego kontekstu Springa (po załadowaniu wszystkich obiektów do kontenera Springa i odczytaniu konfiguracji).
Jak uruchamiamy typowy projekt Spring Boot
Pokażemy Ci teraz jak działa pierwsza i zarazem najbardziej typowa z możliwości, a więc uruchomienie aplikacji bez implementowania dodatkowych interfejsów.
Zaraz po starcie, na konsoli pojawi się informacja potwierdzająca, że program faktycznie został wykonany. Cały kod zawiera się w klasie
SpringBootInPracticeApplication:
Na szczególną uwagę zasługuje tutaj standardowa funkcja uruchamiająca program Java -
main, w której następuje ...
Pełny materiał ze wszystkimi źródłami kodu jest dostępny po wykupieniu pakietu. Zapraszamy!
Jeśli zakupiłeś materiał zaloguj się tutaj, aby uzyskać dostęp.